İZ Bırakan Mezunlarımızla 'Dijitalleşen Dünyada Yeni Nesil Pazarlama' konuştuk.
Göksemin Gökalp Özdemir, 1984’te Elazığ’da doğdu. Çocukluğunun bir kısmını Texas’ta geçirdi ve babasının mesleği dolayısıyla okul hayatını yedi farklı okulda tamamladı.
17 yaşında Yeditepe Üniversitesi'ne başladığında hayali olan marka ve pazarlama dünyasıyla tanıştı. İşletme eğitimi aldıktan sonra TNT Express’te çalışmaya başladı. Daha sonrasında tamamladığı MBA eğitiminin ardından da Calvin Klein, Swatch, G-Star Raw, Vakko gibi markalarda marka yöneticiliği yaptı.
2015 yılında kendi işini kurarak girişimcilere ve girişimci ruhla markalarını yöneten kurumsal firmalara, marka yönetimi ve dijital stratejiler konusunda danışmanlık vermeye başladı. Bugüne kadar yüzlerce girişimin büyüme sürecinde yer aldı.
Google Launchpad, Google Developers Group, İş Bankası Workup, Hackquarters, WeWork Labs, Seedstars ve Startupbootcamp gibi girişimcilik programlarında mentorluk yapıyor ve bu dünyanın 20’den fazla ülkesinde Türkiye’yi temsilen jüri ve mentorluk görevleri üstleniyor. Türkiye’nin en iyi üniversite ve şirketlerinde, “Dijital Dünyada Marka Olmak”, “Girişimcilik ve Marka Stratejileri” üzerine dersler veriyor ve konuşmalar yapıyor. 2022 senesinde çıkardığı “Dijitalin Kitabı Mı Olur” adlı kitabı piyasaya çıkmıştır. Çıktığı hafta itibari ile en iyi satanlar listesine girmiştir.
Uraz Kaspar
Yeditepe Üniversitesi Grafik Tasarımı bölümünden 2010 yılında mezun olduktan sonra kısa bir dönem bu alanda çalışmalarına devam etti. 2007-2008 seneleri arasında Dergi 580 isimli Türkiye’nin ilk alt kültür tasarım dergisini çıkartmaya çalıştı. 1 senelik ekip çalışması, tasarım ve pazarlama sürecinden sonra ise başarılı olamamıştır.
2021 yılında Öğretim Görevlisi olarak dahil olduğu Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü bünyesinde, ‘Yeni Medya Yayıncılığı, Haber ve Hikâye Anlatıcılığı, Yeni Medya İçin İçerik Stratejileri, Dijital Startuplar İnşa Etmek, Growth Hacking and New Media Business’ derslerini vermektedir. 2011 yılından bugüne Yeditepe Üniversitesi, son dönemde de Bahçeşehir Üniversitesi Nişantaşı Üniversitesi bünyesinde akademik çalışmalarına devam etmekte ve aynı zamanda Türkiye’de ‘Podcast’ dersini üniversiteler düzeyinde müfredata sunup onaylatmış ve halen bu dersleri vermektedir.
2018 senesinden itibaren Türkiye’de Podcast formatının yayılımı ve tanınması adına çalışmalar yapan, 2020 yılında Türkiye’nin ilk Podcast Ajansı & Yayın Ağı olan Podfresh’in kurucu ortakları arasında yer almakta olan Kaspar, Amerika ve Türkiye’de podcast ekosistemi için üretimlerine ve prodüksiyon çalışmalarına devam etmektedir. Podfresh ekibi olarak; Türkiye’nin ilk Podcast Eğitim Akademisi, PowerFM grubu ile Türkiye’nin ilk Podcast Ödülleri, Avrupa’da ilk Gazeteciler Sendikası ile Toplu İş Sözleşmesi imzalayan Podcast Ajansı olmak gibi önemli adımları atmış, özellikle sesli içerik konularında ekibi ile üretim ve çalışmalarına devam etmektedir. 2018 yılında kurduğu Podcast Akademi bünyesinde, Türkiye’de yaklaşık 15 farklı şehirde fiziki ve online olarak düzenleyip katıldığı 350+ ‘Gazeteciler ve İletişimciler İçin Podcast’ ve ‘Yeni Medya’ eğitimleri bulunmaktadır.
Kültür.Sanat.Yönetim kitabının ortak yazarları arasında olan Kaspar, IFJ (International Federation of Journalists) ve IPI (International Press Institute) Türkiye Komite Üyesi olarak medya sektöründeki çalışmalarına devam etmektedir.
Fırat Keçeli
Fırat Keçili, Yeditepe Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden mezun olup, İstanbul Üniversitesi kurumsal iletişim bölümünde yüksek lisansını tamamlamıştır.
Çalışma hayatına farklı ajans deneyimleriyle başlamış, akabinde Kuveyt Türk bankasında iletişim ve pazarlama süreçlerini yönetmiştir. Ardından tekrar ajans dünyasına dönerek Native Media AŞ’de dijital iletişim başkanlığı görevini üstlenmiştir. Burada A101, Emlak Konut, Filli Boya, Gain, Sütaş, Türk Hava Yolları, Ziraat Grubu gibi önemli markaların dijital pazarlama süreçlerine liderlik etmiştir. Buradaki görevinden sonra, ülkemizin insansız hava araçları üreten teknoloji şirketi Baykar’ın iletişim direktörlüğünü yürütmüştür.
Fırat Keçili 2022 Ocak ayından itibaren ise Gürsoy Holding çatısı altında 9 farklı sektörde 20’den fazla marka ve şirketin iletişim & pazarlama süreçlerine liderlik etmektedir.
Utku Kuşcu
1985 yılında Antalya'da doğdu, 2003 Yılında Antalya Koleji Fen Lisesi'ni ve 2008 yılında Yeditepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği'ni bitirdi. Mezun olduktan sonra telekomünikasyon alanında Orga GmBH'da yazılım uzmanı olarak çalıştıktan sonra 2011 yılında Scope’un kurucu ortağı oldu.
Birçok farklı disiplinde yazılım projelerinin geliştirmesinde yer alarak 2011 yılından beri global ve yerli pek çok markanın dijital pazarlama yolculuğuna yön veriyor. Dijital pazarlama konusunda etkinliklere katılmakta, kurum ve markalara seminer vermektedir.
Scope Labs markası ile, yenilikçi teknolojilerin dijital projelere adaptasyonu konusunda ve özellikle sağlık sektöründe kullanıcılarak dijital ürünlerin geliştirilmesinde çalışmalar sürdürmektedir. Özellikle sağlık alanında geliştirilen ürünler, şu ana kadar 40 farklı ülkede hastaların hayatını kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaktadır.
Markalarıyla geliştirilen birçok dijital projeye ek olarak, dating app ve fantezi futbol alanlarında danışmanlığını yaptığı yatırımları bulunmaktadır. Değerli Scope ekibiyle birlikte her sene onlarca proje ile yerli ve global markalara yenilikçi çizgisi ile hizmet vermeye devam etmektedir.